Honing met onderscheidende vermogen is zeer schaars. De vraag naar deze honing overstijgt met een veelvoud het aanbod. Het gevolg is dat de prijselasticiteit aanzienlijk groter is dan binnen de traditionele ‘prijskopende’ lokale markt. Daarnaast negeren praktisch alle aanbieders de enorme potentie.
HNYB heeft de ambitie om de imkerij fors uit te breiden. Op dit moment heeft onze imkerij ruim 600 volken van 50.000 bijen per volk. Een grote hoeveelheid met bijen die bijdragen aan de bestuiving en honingproductie. 1000 volken betekent dat meer dan 50 miljoen bijen druk aan de gang gaan met het bestuiven van de natuur! Erg belangrijk in het licht van de wereldwijd dalende bijenpopulatie / bijensterfte. Het merk HNYB, de strategie en de afzet van de honing zal gericht zijn op de islamitische doelgroepen.
Samen met de Local2Local-imker De Werkbij / Wijkse Imker ontwikkelde en lanceerde wij het nieuwe, duurzame honingmerk HNYB. Zo ontwerpte wij de brand, bouwde wij de website met CMS en ontwikkelde wij een nieuw businessplan.
Stuur Jan-Eric Kwak een e-mail of bel 06-42481424 voor meer informatie.